Az Év Vásárlóbarát Díja 2024

Zsűri és értékelés

Kapcsolat

 

ZSŰRI ÉS ÉRTÉKELÉS

A BÍRÁLAT ALAPJA

A pályázatoknak tartalmaznia kell a pályázó általános stratégiai alapelveit és azok gyakorlati bemutatását példákon / aktivitásokon keresztül.

A pályázatok tartalma tehát két részből tevődik össze:

  1. A cég ügyfélélményt érintő, általános alapelveire vonatkozó kérdőíves kitöltés.
    A kérdésekre a pályázók 1-5-ig terjedő skálán értékelik saját ügyfélélmény iránti elköteleződésüket, fejlettségi szintjüket. Rövid, tömör, lényegre törő leírásban összegzik a téma kapcsán az alapelveket. Fontos, hogy a pályázó fogalmazza meg, az általa választott kategóriában milyen átlagtól eltérő magasabb értéket nyújt fogyasztói számára.
     
  2. A 8 kategória közül kiválasztott területtel kapcsolatban meggyőző ügyfélélmény-projekt, gyakorlati megoldás és/ aktivitás bemutatása.
    Egy vagy több best practice megoldás rövid ismertetése, max. 2500 karakterben; mellékletként bármely olyan fotó, video, applikáció, közösségi médiás megjelenés, webhely, fogyasztói visszajelzések, esettanulmány stb. bemutatása, csatolása, megjelölése alkalmazható, amely igazolja a megoldás kiválóságát.

 

ÉRTÉKELÉS

a) A beérkezett pályázatokat a szakmai zsűri a saját bevalláson alapuló kérdőívekre adott válaszok pontszámait kiértékeli, összesíti,

b) a bemutatott általános stratégiai elvek gyakorlatban való alkalmazását bemutató konkrét projektleírásokat, aktivitásokat, best practice megoldásokat a zsűri 1-10 pontig tartó skálán pontozza.

c) A végső eredményt a szakmai zsűri a kérdőív alapján adott válaszokkal gyűjtött pontszámok és a gyakorlati példákra adott pontszámok összessége alapján hozza meg, és dönti el, melyik pályázó nyeri el a kategóriagyőzteseknek járó díjat.

 

A SZAKMAI ZSŰRI ÉS A ZSŰRIZÉS MENETE

ZSŰRITAGOK

     

Dr. Agárdi Irma

egyetemi docens

Corvinus, Rektori Szervezet, Marketing- és Kommunikációs Intézet, marketingmenedzsment Tanszék

Dr. Agárdi Irma a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének docense. Kutatási területe a kiskereskedelmi digitális innovációk, illetve nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységének teljesítményre gyakorolt hatása. Oktatóként pedig International Retailing Management, Marketing Management und Forschung, illetve Customer Relationship Management tárgyakat oktat a Corvinus Egyetemen, illetve vendégoktatóként külföldi egyetemeken. Ezenkívül kiskereskedelmi és szolgáltató vállalatok számára tanácsadói tevékenységet végez.

Ács Dóra

Főszerkesztő

Store Insider

A Store Insider B2B szaklap főszerkesztője. Korábban dolgozott könyvszerkesztőként, majd a Piactükör című fogyasztóvédelmi és a Bor és Piac szaklap szerkesztőjeként, felelős- és főszerkesztőjeként. 2007-ben került a PPH Media kiadóhoz és lett az akkor még Élelmiszer szaklapként megjelenő, 2019-től Store Insider néven futó B2B szaklaphoz és azóta főszerkesztőként tevékenykedik a lapnál. A trafikrendszer bevezetésének időszakában részt vett a Tobacco magazin kitalálásában és alapító-főszerkesztőként jegyezte a dohányipari szaklap első lapszámait. Számos B2B szakmai konferencia programjának összeállítása mellett többek között a nevéhez fűződik az Az Év Boltja, a Best Innovatív Brand és az Év vásárlóbarát díja versenyek kidolgozása.

Bódis Gergely

ügyvezető, kommunikációs szakember, egyetemi óraadó, fenntarthatósági szakértő

Tonic Reklámügynökség

Marketingkommunikációs szaküzemgazdász, építész üzemmérnök, a Tonic Kft. ügyvezetője, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szakértője. 35 éve üzletszerűen tevékenykedik marketing, illetve marketingkommunikációs területen, e mellett 15 éve aktívan foglalkozik a fenntarthatósággal. Érdeklődése kiterjed a jövőkutatásra, a „játékosításra”, a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokra. Legnagyobb szakmai kihívásának a marketing tevékenység és a fenntarthatóság szemléletének összehangolását tartja.

Dr. Fazekas Ildikó

igazgató

Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT)

Közgazdász, a Széchenyi Egyetem címzetes egyetemi docense, a Budapesti Gazdasági Főiskola címzetes főiskolai docense. 1987-98-ig a Külkereskedelmi Főiskolán a reklám szakirány vezetője, 1993-tól a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének félállású oktatója, egyetemi adjunktus. 1996-1998-ig az MRSZ alelnöke, majd 1998-tól az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára. 2009-től az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) elnöke. Továbbá számos szakmai cikk szerzője, szakmai konferenciák és oktatások előadója.

Skandera Nikolett

Ügyfélélményrészleg-vezető

Ipsos Hungary

Skandera Nikolett a magyar Ipsos CX csapatának vezetője. Több, mint 6 éve segíti a szervezeteket márkaígéretük betartásában, szolgáltatási színvonaluk fejlesztésében. A pénzügyi, kiskereskedelmi és autóipari szektort ügyfélélmény, munkavállalói élmény és próbavásárlási kutatásokkal támogatja. Évek óta aktívan publikál és vezet tréningeket, előadója magyar és nemzetközi konferenciáknak.

Steigervald Krisztián

generációkutató, közgazdász

Steigervald Krisztián közgazdászként végzett, majd egy pár éves egyetemi lét után 8 évig a GfK Hungária Kft. munkatársa. 2011-ben alapította meg első saját vállalatát Emocionális Marketing Kft. néven. Generációkutatási és -tanácsadási tevékenységét a Princz Andreával közösen alapított SteiGen Consultancy Kft-ben fejleszti, ami alatt 2 nagysikerű könyvet írt és évente két-háromszáz előadást tart. Több multinacionális vállalat és hazai KKV tanácsadója, vezetői mentora.

 

A SZAKMAI ZSŰRIZÉS MENETE

Az általános kérdőívben adott válaszok pontszámait összesítjük, ez adja az értékelés egyik részét. amelyet 0,35%-os szorzóval számítunk be a végső pontszámoknál.

A szakmai zsűri a pályázatokban bemutatott konkrét ügyfélélmény-projektek, gyakorlati megoldások, aktivitások leírását és egyéb háttéranyagok együttes hatását 1-10-ig tartó skálán egyénileg értékeli.

A végső eredményt a kérdőív alapján kapott pontszám és a zsűri tagjai által adott pontszámok együttese adja. A végeredménynél az önbevalláson alapuló kérdőív eredményét 0,35%-os szorzóval számítjuk be a végső pontszámnál. Tehát a döntésben nagyobbrészt (65%-ban) a cég konkrét ügyfélélmény-projektjeinek, gyakorlati megoldásainak nagyszerűsége, újszerűsége és magas színvonala dönt. Ezért célszerű, ha a pályázó a díj elnyerésének reményében a lehető legváltozatosabb módon igyekszik a leírást kiegészíteni egyéb kommunikációs és audiovizuális stb. elemekkel.

Az összesített pontszámok alapján alakul ki a döntősök tábora. Végezetül a szakmai zsűri személyes zsűrizés keretében a shortlistre került pályázatokból választja ki azokat a pályázatokat, amelyek méltóak a különböző kategóriákban a díj elnyerésére.

ELNYERHETŐ DÍJAK

A fent felsorolt mindegyik kategóriában a zsűri külön díjazza a gyártók, a kereskedők, illetve egyéb szolgáltatók pályamunkáit. Így egy-egy kategóriában maximum 3 kategóriagyőztest hirdethet a különböző szektorokból.

A) KATEGÓRIAGYŐZTESEK
• Az Év Vásárlóbarát díja/GYÁRTÓ
• Az Év Vásárlóbarát díja/KERESKEDŐ
• Az Év Vásárlóbarát díja/SZOLGÁLTATÓ

B) KÜLÖNDÍJAK:
• VÁSÁRLÓBARÁT+/zsűri különdíj
A szakmai zsűri egy-egy pályázót különdíjban is részesíthet, amennyiben úgy ítéli meg, hogy a pályázatban bemutatott gyakorlati példa kiemelkedő figyelmet érdemel.

• VÁSÁRLÓBARÁT CÉG/támogatói különdíj
A támogató partnereink által kiemelkedőnek ítélt pályázatok nyerhetik el.

A verseny lebonyolításában, illetve a bírálati szempontok összeállításában a szakmai partner az Ipsos, amely több tucat országban végez CX piackutatásokat.

 

Szakmai együttműködő partnerünk az Ipsos Zrt.

 

 

 

Kapcsolat

Rendezvényszervezés
Tóth Jázmin
senior event manager

[email protected]
+ 36 30 938 9398

Szponzoráció

Márton Mónika
key account manager

[email protected]
+ 36 30 600 7794

 

 

Impresszum
Adatkezelési tájékoztató